DR_LEUNG_

My Favorite Things - Leslie Odom, Jr.

Raindrops on roses and whiskers on kittens

玫瑰上的雨滴,小猫脸上的胡须;

Bright copper kettles and warm woolen mittens

透亮的铜制水壶,温暖的羊皮手套;

Brown paper packages tied up with strings

绳子系着的棕色纸袋

These are a few of my favorite things

这些是我无比喜欢的小事啊

Cream colored ponies and crisp apple strudels

奶油色的多彩小马,酥脆的苹果派

Doorbells and sleigh bells and schnitzel with noodles

门铃,雪橇铃,炸肉排配面条

Wild geese that fly with the moon on their wings

野雁挥舞着翅膀飞向月球

Girls in white dresses with blue satin sashes

白裙子少女,腰系蓝绸缎

Snowflakes that stay on my nose and eye lashes

我鼻子和睫毛上停留的雪花

Silver white winters that melt into springs

银白色冬天融进春光明媚

These are a few of my favorite things

这些是我无比喜爱的一些小事啊

When the dog bites, when the bee stings

当狗汪汪汪的嚎叫,当蜜蜂开始叮叮叮的时候

When I'm feeling sad

当我感觉无比沮丧

I simply remember my favorite things

我仅仅想起我最爱的小事

And then I don't feel so bad

至此忧伤消散

I don't feel so bad

我没有再感觉沮丧

I don't feel so sad

我不会再感觉如此沮丧

Cream colored ponies, crisp apple strudels

奶油色的多彩小马,酥脆的苹果派

Doorbells and sleigh bells and schnitzel with noodles

门铃,雪橇铃,炸肉排配面条

Silver white winters that melt into spring

银白色冬天融进春光明媚

These are a few of my favorite things

这些是我无比喜爱的一些小事啊

When the dog bites, when the bee stings

当狗汪汪汪的嚎叫,当蜜蜂开始叮叮叮的时候

When I'm feeling sad

当我感觉无比沮丧

I simply remember my favorite things

我仅仅想起我最爱的小事

And then I don't feel so bad

至此忧伤消散

I don't feel so bad

我没有再感觉沮丧

I don't feel so sad

我不会再感觉如此沮丧

Wild geese that fly, fly, fly, fly

野雁飞舞,飞舞,

With the moon on their wings fly, fly

挥舞着翅膀奔向月球

On, on and on, dancing on, dancing on fly, fly, fly

扶摇直上,生生不息,飞舞,飞舞,直向天际。


上一篇 下一篇
评论
热度(4)
©DR_LEUNG_ | Powered by LOFTER