DR_LEUNG_

My Way - Frank Sinatra

And now, the end is near;

如今,结局将至

And so I face the final curtain.

如此,我将面临人生的最后落幕

My friend, I'll say it clear,

吾友,我将言无不尽

I'll state my case, of which I'm certain.

我将述说我所铭记的经历

I've lived a life that's full.

我度过了充实的一生

I've traveled each and ev'ry highway;

我走过了每一条道路

And more, much more than this,

但,远不止如此

I did it my way.

我走完了自己的路

Regrets, I've had a few;

我亦有些许遗憾

But then again, too few to mention.

但说起来,都不值一提

I did what I had to do

我已完成了我的使命

And saw it through without exemption.

每每回想,自觉无愧于心

I planned each charted course;

我计划了每一段人生旅途

Each careful step along the byway,

也曾谨慎的探寻偏僻小径

But more, much more than this,

但,远不止如此

I did it my way.

我走完了自己的路

Yes, there were times, I'm sure you knew

如你所知,是有那么几次

When I bit off more than I could chew.

我开始得寸进尺,贪心不足

But through it all, when there was doubt,

当我对这一切开始感到怀疑和不安

I ate it up and spit it out.

我也没有停止尝试

I faced it all and I stood tall;

我昂首挺立,直面人生

And did it my way.

我走完了自己的路

I've loved, I've laughed and cried.

我曾爱过,我曾欢笑过哭泣过,

I've had my fill; my share of losing.

我曾充满希望,失望

And now, as tears subside,

而今,当泪痕渐干

I find it all so amusing.

我却发现曾经的一切如此美妙

To think I did all that;

再次回想,我所做的一切

And may I say - not in a shy way,

我可以毫不羞愧地说:

"Oh no, oh no not me,

不,我非如此

I did it my way".

我走完了自己的路

For what is a man, what has he got?

对于一个人来说,他可以拥有什么

If not himself, then he has naught.

唯有其身,别无他物

To say the things he truly feels;

这样直言不讳的畅所欲言

And not the words of one who kneels.

抛弃那些谄媚虚伪的字眼

The record shows I took the blows -

唱片证明,我曾留下印记

And did it my way!

我走完了自己的路

Yes, it was my way

是的,那曾是我的路。


上一篇 下一篇
评论
热度(2)
©DR_LEUNG_ | Powered by LOFTER